Skip to main content

Krepšelis

Close Cart

Net 80-90% „laimės hormono” serotonino gamybos vyksta mūsų virškinamąjame trakte. Taigi žarnyno „smegenys” gamina daugiau seratonino negu galvos smegenys. Manau tai pakankamai stiprus argumentas patvirtinantis, kad mūsų nuotaika ir psichologinė būsena labai artimai susijusi su mūsų žarnyno veikla. Visi esam susidūrę su pykinimu, pilvo raižymu nemaloniose situacijose, ir su tuo maloniu drugelių plazdėjimu kai įsimylime. Dėl serotonino trūkumo dažnai išsivysto dirgliosios žarnos sindromas, lėtinis nuovargis, sutrinka miego ciklas, kankina nerimas ar depresija.

Daugelis neurologų ar psichiatrų dabar jau supranta, kad dėl šios priežasties gydant depresiją antidepresantai nėra tokie veiksmingi kaip mitybos įpročių pakeitimas. Antidepresantai sukurti taip, kad dirbtinai trikdytų neurotransmiterių veiklą smegenyse. Tačiau tos pačios smegenyse aptinkamos medžiagos yra gaminamos ir žarnyne, o jų prieinamumas smegenims dažnai priklauso nuo žarnyno bakterijų aktyvumo, todėl būtina suprasti, kad visko, kas susiję su mūsų nuotaikomis, pradžių pradžia yra žarnyne.
Atlikta daugybė tyrimų, kurių metu nustatyti požymiai esant nerimo sutrikimams ir sergant depresija: padidėjęs žarnyno uždegimo lygis, aukštesnis sisteminio uždegimo lygis, žemesnis smegenų augimo hormono – smegenų neurotrofino faktoriaus lygis, didesnis kortizolio kiekis ir stiprus, greitas atsakas į stresą. Tai reiškia, kad apėmus stresui ar krintant nuotaikai reikia galvoti ne vien apie išorines tų reiškinių sąlygas, bet ir paisyti vidinių organizmo procesų.

Toliau pateikiame kelis būdus padėsiančius natūraliai pakelti seratonino lygį:

GEROSIOS BAKTERIJOS. Kaip ir anksčiau minėta, didžioji dalis serotonino gaminasi žarnyne. Gerosios bakterijos padeda subalansuoti žarnyno funkciją ir atlieką didelį vaidmenį maistinių medžiagų pasisavinimo procese.

B VITAMINŲ KOMPLEKSAS. Vitaminai B6 ir B3 reikalingI, kad mūsų kūnas gamintų triptopaną, be kurio serotonino gamyba neimanoma.

SAULĖS ŠVIESA. Buvimas saulės šviesoje skatina serotonino gamybą, todėl svarbu šiek tiek laiko praleisti saulėje be SPF apsaugos nuo UV spindulių.

FIZINIS AKTYVUMAS. Kardio yra vienas iš efektyviausių būdų padidinti serotonino kiekį, tačiau betkokia aktyvi veikla bus puiku.

MASAŽAS. Neaišku ar tai dėl kito žmogaus prisilietimo ar pačio masažo, tačiau yra įrodyta, kad masažas efektyviai pakelia serotonino lygį mūsų organizme.

MEDITACIJA. Meditacija padeda atsipalaiduoti, sumažinti stresą ir pozityviau žvelgti į gyvenimą, kas stipriai pakelia serotonino lygį.

Šaltiniai:
David Perlmutter, Kristin Loberg. (2020). „Smegenų gyvybingumo paslaptis. Visa tiesa apie mikroorganizmų reikšmę mūsų savijautai ir šviesiam protui“. Vilnius: Alma Littera.

Gulia Enders. (2018). „Žarnyno žavumynai. Viskas apie menkai vertinamą organą“. Kaunas: Kitos knygos.

Palikti komentarą